1- Modemdeki arızayıda kabloları kontrol etmekle
bulamazsın.telefonda cızırtı yoksa tl hattındada sorun yoktur.o zaman
geriye sadece iki ihtimal kalıyor.birincisi modem arızası.eğer gecici
kesintiler yapıyorsa modemi resetle.fabrika ayarlarına geri yükle.Zaten o
zaman port açılmışsa otomatikman kapanır.
Arıza modemdeyse bile birkaç saat modem resetlendikten sonra bağlantın olumlu hareket eder.sonra tekrar aynı sorunu vermeye başlar. O zaman arızanın modemden kaynaklandığını anlarsın.yok eğer resetlemene rağmen ilk andan itibaren bağlantı hala kopukluk yapıyorsa bu sorun zararlı yazılım sorunudur. güvenli kipte Ad-Aware 2008 indir kur tarat
2- Bazı modemlerde Idle Time out, bazı modemlerde always on gibi seçenekler mevcuttur. Bu ayarlamanın doğruluğunu kontrol ediniz. Doğru ise splitter arızalı olabilir. Türk Telekom’dan gelen telefon hattınızı test amaçlı geçici olarak modeme direkt takınız. ADSL normal çalışıyor ise splitter veya splitter modem arasındaki kablo arızalı demektir. Yeni bir splitter/koblo temin ederek bağlantınızı tekrar deneyiniz.
3- Modem bağlantı şeması:
4- hattın kopma nedeni serverlardan olabilir ama geneli bilgisayardan dolayı oluyo bilgisayarda sorun varsa ki bu casus programlar oluyo onlar hattı koparıp kendileri bağlanmaya çalışıyo sakın onların bağlanmasına izin vermeyin
5- bu tarz kopukluklar ev içindeki hatlardan da kaynaklanabilir bunuda göz ardı etmememk gerekir
6- İnternet sık sık kesilmeye başlamışsa;
Bu sorunun 3 tarafı var.
1. Sizin ev içi donanımınız, Kapıdaki telefon kutusundan (Ankastre) başlayıp splitter, modem bilgisayar da son bulan hat.
2. ADSL (4440375) Adsl hattı
3. Telekom (121) Telefon hattı
A. Arızanın en çok ev içi donanımdan ya da telefon hattından çıktığını zannediyorum. Bunun başlıca tesbit yolu; düşme esnasında hemen telefonu kaldırmak. Eğer telefonda çıtırtılar, vızıltılar kısaca parazit varsa düşme büyük ihtimalle bu parazitten oluyordur ve telefon hattınızda yolunda gitmeyen bir şeyler var demektir.
Arıza modemdeyse bile birkaç saat modem resetlendikten sonra bağlantın olumlu hareket eder.sonra tekrar aynı sorunu vermeye başlar. O zaman arızanın modemden kaynaklandığını anlarsın.yok eğer resetlemene rağmen ilk andan itibaren bağlantı hala kopukluk yapıyorsa bu sorun zararlı yazılım sorunudur. güvenli kipte Ad-Aware 2008 indir kur tarat
2- Bazı modemlerde Idle Time out, bazı modemlerde always on gibi seçenekler mevcuttur. Bu ayarlamanın doğruluğunu kontrol ediniz. Doğru ise splitter arızalı olabilir. Türk Telekom’dan gelen telefon hattınızı test amaçlı geçici olarak modeme direkt takınız. ADSL normal çalışıyor ise splitter veya splitter modem arasındaki kablo arızalı demektir. Yeni bir splitter/koblo temin ederek bağlantınızı tekrar deneyiniz.
3- Modem bağlantı şeması:
4- hattın kopma nedeni serverlardan olabilir ama geneli bilgisayardan dolayı oluyo bilgisayarda sorun varsa ki bu casus programlar oluyo onlar hattı koparıp kendileri bağlanmaya çalışıyo sakın onların bağlanmasına izin vermeyin
5- bu tarz kopukluklar ev içindeki hatlardan da kaynaklanabilir bunuda göz ardı etmememk gerekir
6- İnternet sık sık kesilmeye başlamışsa;
Bu sorunun 3 tarafı var.
1. Sizin ev içi donanımınız, Kapıdaki telefon kutusundan (Ankastre) başlayıp splitter, modem bilgisayar da son bulan hat.
2. ADSL (4440375) Adsl hattı
3. Telekom (121) Telefon hattı
A. Arızanın en çok ev içi donanımdan ya da telefon hattından çıktığını zannediyorum. Bunun başlıca tesbit yolu; düşme esnasında hemen telefonu kaldırmak. Eğer telefonda çıtırtılar, vızıltılar kısaca parazit varsa düşme büyük ihtimalle bu parazitten oluyordur ve telefon hattınızda yolunda gitmeyen bir şeyler var demektir.
Önce;
1. Ev içi hattınızı ankastreden başlayarak kontrol edin ya da bir tamirciye ettirin. Ankastre bağlantısı doğru mu? Hattınız ekli mi, varsa ek yerlerinin durumu nasıl? Mümkünse eksiz tek bir telefon hattı olsun.Telefon prizini ve fişini değiştirin. splitter a ve modeme giren jakları da kontrol edin. Parazit geçtiyse büyük ihtimalle internetten düşme sorunuda bitecektir.
2. Parazit ve internetten düşme devam ediyorsa 121 e arıza kaydı verin. Bir süre sonra arayıp size arızanın ne olduğunu soracaklardır. Telefonda parazit olduğunu ve internetten düştüğünüzü söyleyin. Kontrol edeceğiz deyip bir süre sonra sizi arayıp ,büyük ihtimalle, hatta bir problem olmadığını söyleyeceklerdir. Parazit sürekli olmayabilir, çıkıp 10-15 sn devam eder, sizi internetten düşürür parazit geçtiğinde internet geri gelir.
B. Eğer telefon hattınızda bir parazit yoksa;
1. Modeminizin ısısını kontrol edin. Bu kontrolun bir ölçüsü yok, elinizi modemin üstüne koyun size sıcak geliyorsa modemi kapatın ve soğuduktan sonra tekrar açıp ne kadar bir süre sonra tekrar düşmeye başladığınıza bakın. Modem ısınmaya başladıktan sonra düşmeye başlıyorsanız. Modemde bir sorun var demektir.
2. Isınma yoksa genede bir arkadaşınızdan aldığınız başka bir modemle ve splitter ile internet bağlantınızı kontrol edin.
3. Paralel bir telefon hattı çektiyseniz o hatta da bir splitter olmalı yoksa düşmeye neden olur.
4. Telsiz telefon varsa modemin yanında olmamalı
5. Bilgisayarınızı virüs ve spyware için taratın
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder